Timpul de lucru al șoferului


Șoferul C+E care își îndeplinește bine atribuțiile este acela care este odihnit și concentrat pe drum. Prin odihna corespunzătoare, este posibil să se mențină atenția deplină asupra drumului și să se aibă grijă de propria siguranță, dar și de cea a celorlalți participanți la trafic.

În acest sens, apare întrebarea cum să menținem echilibrul între munca șoferului și odihnă? Această situație este reglementată de timpul de lucru al șoferului, a cărui reguli le vei afla citind articolul.

Legea privind timpul de lucru al șoferului include, printre altele, următoarele activități:

  • Timpul real de conducere a vehiculului (numit și Lenkzeiten),
  • Încărcarea și descărcarea, precum și monitorizarea acestora,
  • Așteptarea încărcării și descărcării, atunci când timpul de așteptare nu este cunoscut,
  • Lucrările de curățenie (de exemplu, spălarea rezervorului),
  • Asigurarea încărcăturii.

Câte ore poate lucra șoferul într-o zi și într-o săptămână?

De obicei, când se iau în considerare orele de lucru ale șoferilor, se presupune că săptămâna începe luni la miezul nopții și se termină duminică la miezul nopții.

Informație importantă este că săptămânal nu poate fi depășită o durată de 48 de ore de muncă. Prin urmare, rezultă că timpul zilnic de lucru ar trebui să fie de 8 ore. Din păcate, există excepții de la această regulă. Timpul zilnic de lucru poate fi, de asemenea, de 10 ore. Aceasta este posibilă numai dacă suma totală a orelor, pe o perioadă de 6 luni, va fi în jur de 8 ore în medie. Aceeași situație se aplică și timpului săptămânal de lucru. Este permis să-l creșteți de la 48 de ore la 60 de ore de lucru, dacă media din patru luni este egală cu 48 de ore.

Ruhepause – pauză în timpul conducerii

La început, este important de menționat că pauzele nu sunt incluse în timpul de lucru al șoferului. După 4,5 ore de conducere, șoferului îi revine o pauză de 45 de minute. Într-un schimb de 10 ore, îi revin astfel 2 pauze de minim 45 de minute.

Ruhezeit – odihnă între zilele de muncă

Perioada de odihnă între zilele de muncă este de 11 ore. De trei ori pe săptămână, poate fi redusă la 9 ore de odihnă.

Merită menționat că o dată pe săptămână, șoferului îi revine o odihnă mai lungă, numită și weekend (Wochenruhezeit), care durează în general 45 de ore (și are loc cel târziu după 6 zile de lucru).

Nachtarbeit – ore de noapte

Legea privind timpul de lucru al șoferului include și menționarea orelor de noapte. Sunt considerate ore de noapte cele cuprinse între orele 00:00 și 04:00.

Desigur, se aude adesea că companiile de transport poloneze încalcă timpul de lucru al șoferilor profesioniști. Cum este situația la angajatorul tău? Ești nevoit să prelungești timpul de conducere? Dacă da, renunță la "gunoaiele vechi", contactează-ne și alege una dintre cele 200 de oferte de muncă în companii care respectă șoferul și timpul său liber. Luksmann are contracte semnate cu companii de transport din Germania, care respectă cu strictețe timpul de lucru, deoarece încălcarea acestuia atrage amenzi considerabile pe care nu și le pot permite.

Prin urmare, fiecare ofertă a noastră de la o firmă germană de transport garantează șoferului că timpul său va fi calculat conform legii.

Află mai multe: Tel. 500 800 870

rekrutacja@luksmann.pl

Sursa:

www.bussgeldkatalog.org

www.arbeitsrechte.de

www.arbeitsvertrag.org